February 9, 2011

Kalau dah jodoh...

Sepanjang memandu, inilah kali pertama aku ditimpa kemalangan.

Itulah jugak ayat auntie tu bila kami bersidai tepi jalan bincang ape nak buat bila dah berjodoh dalam keadaan macam kat bawah ni.
Ini kereta auntie tersebut yang menghentam WSS ku. Sama jenis, same kaler. "Saya sudah lebih 50 tahun bawak kereta tak pernah langgar orang...!!" (yelaaahhh...tp skrg auntie sudah langgar kereta saya maaaa...ishhhh...)
WSS. Kena hentam di tengah2 tiang  dan habis pintu depan. Isk..isk..isk...
hu huhuhu....
huuuuuuuuuu....(nangis dlm hati je time tu...control)

  
Hu. Kejadian berlaku seminggu sebelum cuti CNY time awal2 pagi on the way ke tempat kerja.

Auntie tu suh aku bayar. Dia kata bukan salah dia.  "Auntie, i'm so sorry, but it's really not my fault coz the lite was GREEEEEN so why i have to pay...????" Apa lagi...jodoh disambung ke balai polis.

Gedebuk gedebak kat situ akhirnya polis suh masing2 claim insuran sendiri coz tak dapat dibuktikan sape yang salah. Senangnya keje polis tu. Aku malas nak amuk lebih2 auntie tu asyik urut dada ckp ada sakit jantung serba serbilah.

Alhamdulillah skrg dah dapat balik WSS dalam masa tak sampai seminggu. Cepat pulak workshop tu buat kerja.

Tapi yang lebih bersyukur tiada sebarang kecederaan samada aku dan juga auntie tu.

Apapun, bila dah berlaku kemalangan walaupun bukan salah kita, tapi kenalah sentiasa beringat2 dan lebih peka bila memandu.

Laju bila perlu laju, pelan bila perlu pelan.



No comments:

Post a Comment